Sunday 27 February 2011

Larian Merentas Desa 2011

17 Februari, Larian Merentas Desa telah dijalankan di sekitar kawasan Bukit Beruang. Acara tahunan ini melibatkan murid tahap 2 dari tahun 4, 5 dan 6. Kira-kira 400 orang murid telah mengambil bahagian dalam larian ini. Program ini telah dibantu oleh guru-guru SK Bukit Beruang dan 10 orang anggota PBSM dari SMK Bukit Baru.

Sebanyak 6 kategori yang telah dipertandingkan iaitu Lelaki dan Perempuan Tahun 4, Lelaki dan Perempuan Tahun 5 dan Lelaki dan Perempuan Tahun 6. Peserta yang berjaya layak untuk merebut 10 medal yang disediakan bagi setiap kategori. Pemenang tempat pertama hingga ke sepuluh bagi setiap kategori juga menyumbangkan mata kepada rumah sukan mereka.

Pada acara kemuncak, 2 buah rumah sukan telah dipilih bagi merebut piala pusingan iaitu johan dan naib johan keseluruhan. Pengiraan mata adalah berdasarkan jumlah penyertaan dan mata yang dipungut bagi setiap kategori. Secara rasminya rumah Laksamana telah merangkul tempat ke-2 dan rumah Shahbandar telah menjadi johan keseluruhan bagi Larian Merentas Desa 2011. Berikut adalah beberapa paparan gambar bagi program tersebut.









































2 comments:

  1. I was a student here from 1994-1998. Most of these landscapes are not recognizable anymore, but I can still tell Bangunan Cengal (the canteen building). Lots and lots of memories. Thanks for taking all these pictures and uploading them to this blog. You're doing a great job, keep it up. Cheers and God bless.

    ReplyDelete
  2. hbt lorh syahbndr thn niey mrnts desa mmg lorh !!!!!

    ReplyDelete